
Arta populară românească – subiect de doctorat
Complexul Muzeal “Iulian Antonescu” le propune iubitorilor de artă băcăuani o expoziție de pictură cu titlul “Perpetuarea artei românești prin formă și culoare”, autor fiind artistul plastic Monica D. Carp. Pe simeze se vor afla lucrări care sînt parte componentă a tezei sale de doctorat, “Simboluri din arta populară și arta creștin-ortodoxă integrate în pictură”.
De obicei, o teză de doctorat este o lucrare cu iz academic greu de digerat de către necunoscători. De această dată, lucrarea de doctorat a pictoriței Monica D. Carp, “Simboluri din arta populară și arta creștină-ortodoxă integrate în pictură”, conține o parte ușor accesibilă unui public deschis către frumos. Acest capitol cromatic este oferit băcăuanilor sub forma unei expoziții cu titlul “Perpetuarea artei românești prin formă și culoare”. Ea a fost vernisată vineri, 13 iunie, pe simeza Galeriei “Hol” din incinta Muzeului de Istorie. Lucrările Monicăi Carp par crîmpeie din memoria cuiva care, după mulți ani, încearcă să retrăiască acele clipe de copilărie din casa bunicilor. Elemente care odinioară au făcut parte din cotidianul țăranului român sînt recompuse cu rigoare academică în opere de artă de sine stătătoare. “Monica D. Carp extrage esența artei populare – a subliniat criticul și istoricul de artă Iulian Bucur, șeful secției de Etnografie din cadrul Complexului Muzeal «Iulian Antonescu» – pe care o transformă într-un fir director ce parcurge întreaga expoziție”. De asemenea, în picturile autoarei se pot distinge elemente “împrumutate” din icoanele vechi lucrate într-o manieră naivă, ferestre către Dumnezeu care împodobeau casa țăranului român. Demersul plastic oferit spre vizionare reprezintă un manifest al artistei plastice pentru revalorificarea tradiționalului în arta românească.
(articol apărut în “Ziarul de Bacău”, 13 iunie 2014, sub semnătura lui Liviu Maftei)
Lasă un comentariu